sarasplace

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sara Fransson - 31 augusti 2011 23:10

Det känns som att mna bara tränar äter jobbar och sover nu förtiden:).

Nästa helg är det SM i bouldring och jag ska vara med. Men det får gå som det går. Nu ska jag sova så man kan upp och springa imorgon med Pernilla vid kvart i nio:). För att sedan dra sig vidare mot jobbet för att jobba några timmar och sedan blir det klättring imorgon kväll igen.


Har förövrigt varit ledig idag. Så idag så har jag suttit och puzzlat jätte roligt tycker jag. Sedan vid 17.00 så mötte jag upp Malin för ett gött gympass på friskis o svettis. Sedan efter det direkt vidare till domen för möte.


Ha det toppen



Av Sara Fransson - 28 augusti 2011 16:06

Vi kan börja med lördagen denna helg. Den började med en lugnt och med en god frukost tillsammans med axel. För att sedan dra sig vidare mot domen där vi mötte upp Mike, Anton och Fredrik för att bouldra. Det blev ett hårt men roligt träningspass. Efter det så begav jag mig hem igen för att baka kanelbullar och frallor. Sedan så bjöd Axel på färsk pasta, lax med vitvinssås.


Idag söndag så tog jag mig en välförtjänt sovmorgon. Gick upp käkade frukost. Sedan så begav jag mig till XXL sport oxh köpte mig ett par inomhusskor så nu kan man köra massa pass igen:). Efter det så var det bara hem igen för att byta kasse och sticka till domen för ännu ett boulderpass. Blir att träna mycket bouldering nu. SM är ju om två veckor nu bara så hoppas att formen hinner hitta tillbaka igen:)


Nu ska jag laga mat och det blir bulgursallad med kidneybiffar med en god sås till det.


ha det toppen

Av Sara Fransson - 26 augusti 2011 21:46

Nu är axel äntligen hemma lite mer igen:). Jan har en 1 helge kvar att jobba i henån sen är slut för denna sommaren . Så då blir allt som vanligt igen, som jag har längtat:)


Ikväll så åt vi grönskakspaj, sallad och kräftor. Var för övrigt första gången jag åt havskräftor:). Men vad gott det var. Har bara ätit insjökfäftor innan.


Idag blev det en dag utan träning. Imorgon så ska vi ut till korpaberget igen. Dags för lite mer led träning. om sex veckor så åker jag och axel till spanien, det är så efterlängtat. Lite semester samtidigt som min älskling:)


ha de fint

Av Sara Fransson - 24 augusti 2011 19:49

Igår kväll så bakade jag energibars för första gången i mitt liv. Måste säga att dom blev väldigt lyckade:). Kommer recept på dom i slutet av detta inlägget.


Idag så har jag först jobbat mellan 06.00-15.00 Efter det så åkte jag in till stan och möte upp Malin Kanon:). Så gick vi till friskis o svettis och gymmade, det var förövrigt mitt första gymmpass sedan jag flyttade till Göteborg. Var rikigt roligt idag. HAr alltid tyck att det har varit jättetråkigt innan. Men det får det minnsan bli fler gånger:). Lär bli massa träning nu under hösten/vintern (underbart tycker jag). Älskar att träna. Imorgon så blir det klättring och sedan ut på en löprunda också :). Någon som är sugen att hänga på?


Här kommer receptet på energibarsen.



Muslibars med blåbär   


50 g hackade hassel- eller valnötter

25 g pumpa- eller solrosfrön

50 g strimlade torkade aprikoser

30 g torkade blåbär

2 dl musli naturell

1½ tsk vaniljsocker

1 krm havsalt

½ dl sirap

3 msk rörsocker

1 äggvita

2 msk sesamfrön


Gör så här:                                               ugnstempratur 175 grader.


Klä en form, ca 20*20 cm, med pakplåtspapper. blanda nötter, frön, aprikoser,blåbär,musli, vaniljsocker och salt i en bunke.Smält ihop smör, sirap och socker i en kastrull, låt sjuda i 2 min Rör då och då . Låt svalna, vänd ner i grynblandningen. Vispa äggvitan till skum och vänd ned i blandningen. Bred ut jämt i formen. Strö över sesamfrö. Grädda mitt i i ugnen ca 30 min. låt svalna på galler, skär i ca 12 bitar och förvara svalt i en tät burk.

Av Sara Fransson - 22 augusti 2011 20:22

Nu är första arbetsdagen till ända efter semestern. SÅ nu är det bara att komma tillbaka till dom gamla vanliga rutinerna. Har varit och tränat klättring ikväll. När jag kom hem så blev det till att baka lite frallor, det är mums att ta uoppp till frukosten imorgon.

Kvällen måltid bjöd på risotto och kidneybiffar med lite sallad till.

Nu sitter jag bara och väntar på att Axel ska komma hem med.


nu blir de duschen


hej hopp

Av Sara Fransson - 21 augusti 2011 10:50

Idag så mår man som man förtjänar efter helkvälls festande.

Det blev en mycket lyckad 20 års fest för Ida. Tack för en trevlig kväll Ida.

Idag så blir det att ligga på soffan och titta igen lite filmer. Senare i eftermiddag så ska jag och Axel ut till Gunilse för att klättra:)

Känns som att suget efter klättringen blir mer och mer nu igen.

Imorgon är det dags för första arbetsdagen efter semestern.


Ha det toppen

Av Sara Fransson - 20 augusti 2011 09:03

Nu ska snart jag och Axel åka och hämta Isa så ska vi sticka ut till korpaberget:). Nu står Axel och förberder kvällen middag. Då det bjuds på faflafel i pitabröd *mums*.


ha det toppen så länge

Av Sara Fransson - 19 augusti 2011 23:25

Nu har sista semester dagen gått till ända. Idag så har man lämnat stugan på orust för att flytta tillbaka till lägenheten i Göteborg igen. Har fått storhandla och tvätta en massa idag. Nu ligger jag i sängen och ska snart sova. Imorgon hoppas jag på fint väder då det blir klättring i korpaberget:) och på kvällen ska jag på 20 års fest hos Ida det ska bli kul:)


ha det toppen och sov så gott

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards