sarasplace

Alla inlägg under september 2011

Av Sara Fransson - 26 september 2011 22:23

Är helt slut i kroppen i kroppen nu efter kvällens tränigspass.

Känns riktigt skönt måste jag säga. Först ett gött boulder pass som jag sedan avslutade med ett gött magpass, kommer att kännas gött i magen imorgon. Tränade med Pernilla och Viktor idag vilket var riktigt skoj:) Tack för ett grymt pass:)


Imorgon så blir det bara jobb och storhandla. Alltså vila från klättringen, måste ju vara fräsch på fredag när domen mega boulder är ju! Så nu är det bara att ladda.


Ha det toppen!

Av Sara Fransson - 26 september 2011 22:23

Är helt slut i kroppen i kroppen nu efter kvällens tränigspass.

Känns riktigt skönt måste jag säga. Först ett gött boulder pass som jag sedan avslutade med ett gött magpass, kommer att kännas gött i magen imorgon. Tränade med Pernilla och Viktor idag vilket var riktigt skoj:) Tack för ett grymt pass:)


Imorgon så blir det bara jobb och storhandla. Alltså vila från klättringen, måste ju vara fräsch på fredag när domen mega boulder är ju! Så nu är det bara att ladda.


Ha det toppen!

Av Sara Fransson - 25 september 2011 12:07

I fredagas efter jobbet så åkte jag hem till Sanna för att hjälpa henne och börja flytta lite lådor och hämta ett bord ute i frölunda. Så det blev en trevlig eftermiddag kväll med Sanna:)


I lördags så började jag dagen med städa och handla för att sedan laga tacopaj tills mamma, pappa och lillsyrran kom hit för att fira min födelsedag så då blev det lite mat och tårta:). Var mycket trevligt tycker jag.


Har även varit lite hundvakt åt dom i helgen så har varit ute på lite små promenader också. Men nu så har dom åkt hem. så då tänkte jag passa på att blogga lite.


Får även be om ursäkt för dåligt med uppdateringar.


Har även lagt upp lite bilder från kjuge kull när jag var där i våras:)


Av Sara Fransson - 25 september 2011 11:45

       

Av Sara Fransson - 16 september 2011 22:35

Ber om ursäkt för dålig uppdatering den sista veckan.

Men det har varit fullt ös och en mycket sliten kropp.


Måndagen började jobb klockan 05.00-14.00 Sedan hem för att sova en stund och hoppas på att den ömma halsen skulle gå över. Men när man har sovit en halvtimma så ringer mekonomen och säger att dom har en positiv nyhet och en tråkig nyhet, dem hade åtgärdat dom felen som var på bilen men hittat två fell till som dom skulle fixa under tisdagen. Efter att ha pratat med dom så går jag med Axel till domen för att vara lite social:). Sedan blev det hem och laga mat och sedan sova.


I tisdags så var jag ledig. Så jag började med att tvätta klockan 08.00 på morgonen sedan blev det lite röjning här hemma. Sedan vid klockan två så mötte jag upp Axel och hans klass i frölunda för att spela lite beach volleyboll. Som förövigt är sjukt kul och riktigt jobbigt:). Efter det så hämtade vi bilen som dock ej var klar för dom hade haft  en mekaniker kort den dagen. Men vi fick med den hem denna veckan så ska jag åtekomma med den nästa vecka. Efter det så blev det klättring på domen. Sedan hem för att äta och sova.


Onsdagen bestod av jobb träning sömn och mat. Kan även tillägga att jag hade träningsvärk efter volleybollen.


Igår torsdag så var det också jobb och träning.


Idag fredag så hade man lite kortare dag på jobbet bara 5-12=).

Så blev hem och vila en snabbis för att sedan gå på Styrelsemöte med kvibergsklätterklubb. Sedan hem för att duscha och sedan bege sig vidare in till Liseberg för att lyssna på Håkan Hellström. Han ägde scenen ikväll! Var knappt så man ville gå hem när det väl var slut. Man kan helt enkelt inte få nog!


Ne nu är det nog bäst att sova ska snart upp och jobba med igen.


ha det toppen och godnatt


Av Sara Fransson - 11 september 2011 09:17

Jahopp då var boulder Sm över för den här gången. Måste säga att det är en rikigt härlig känsla att få vara med och uppleva hela stämningen i isoleringen, att vara med och tävla och sedan slutligen så sitter alla klättrare som inte gick till final i publiken och alla hejar på alla. Det är en stämmning som är svår att beskriva men den är riktigt go iaf.


Själv så är jag väldigt nöjd över min prestation då jag Flashade jag första problemet, toppade sedan andra och tredje problemet på andra försöket.

På det fjärde hade jag inte en chans på. Det Femte problemet zonade jag jag ( tog det greppet som gav grepp poäng.) Sjätte problemet tuchade jag zon poänget men fick det inte då man måste hålla det ettablerat.

Så jag slutade tillslut på 18 placering. Jag är väldigt nöjd med de. Då mitt mål var att inte komma sist.


Finalen var väldig roligt att titta på då Geir Söderlund, Magnus Högström och Ida Högström var med i den.


Nu har man fått igång tävlingsuget iaf. Nu så ska jag börja lead träna så får vi se hur det känns. Det är lead Sm den 8 okt men det får återstå och se hur det blir med den saken. Får känna lite på det nu under två veckor och se hur det känns:)


Tack och hej.

Av Sara Fransson - 6 september 2011 21:23

Är nu trött efter en tidig dag på jobbet. Började jobba klockan 05.00 imorse så john blund börja krypa in på mig nu. Måste även säga att boulder formen känns bara bättre och bättre nu igen. Börjar bli pepp igen nu till Sm som faktist är nu på lördag den 10/9 kvalet startar klockan 10.00 så ni som är nyfikna så är det bara att komma till klätterdomen och heja fram mig och alla andra tävlande.


Var och tränade idag med på domen. Det blir nog ev det sista klätterpasset innan Sm. Det kändes lite ostabilt till en början. Kroppen var så den skakade jag fattade inte vad det var först. Trodde att jag var så sjukt trött. Men tydligen så var det mat jag behövde, blev bättre efter 1 baguette. Så då kunde man köra på igen och då kände jag att min form är på väg tillbaka:D Känns gött nu!


Ha det fint

Av Sara Fransson - 5 september 2011 21:17

I fredags så började det inget roligt. Hade bilen inne på kontroll då ovh var massa saker som ska fixas på den. Aldrig roligt med utgifter:( åtminstonde inte på bilen. Sen så var man själv hemma hela helgen så gjorde inte saken bättre.


 I lördags så blev det först jobb, sen blev det hem och sova en stund för att sedan dra vidare på inflyttningsfest hos Malin Kanon. Men det blev inte så sent då jag och Sanna åkte hem vid halvtio tiden, för att vi skulle upp och jobba på söndagen igen.


Sedan i söndags så var det jobb. Sen åkte jag hem för att sova lite till. sedan så blev det städning och greja i lägenheten för på kvällen så kom älsklingen hem igen. Efter sin sista arbetshelg i henån.


Idag så började jag med att ta en välförtjänt sovmorgon. Sov ända fram till nio, då älskling hade varit och handlat frukost. Väldigt mysigt iallafall.

Efter det så blev det lite lunch och efter det så åkte vi till Fabben för att träna lite bouldring. Blev ett hårt och intensivt pass som varade i två timmar:). Nu ikväll så har vi ätit räkmackor. Hur gott som helst:).


Ha det toppen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards