sarasplace

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Energibars

Av Sara Fransson - 24 augusti 2011 19:49

Igår kväll så bakade jag energibars för första gången i mitt liv. Måste säga att dom blev väldigt lyckade:). Kommer recept på dom i slutet av detta inlägget.


Idag så har jag först jobbat mellan 06.00-15.00 Efter det så åkte jag in till stan och möte upp Malin Kanon:). Så gick vi till friskis o svettis och gymmade, det var förövrigt mitt första gymmpass sedan jag flyttade till Göteborg. Var rikigt roligt idag. HAr alltid tyck att det har varit jättetråkigt innan. Men det får det minnsan bli fler gånger:). Lär bli massa träning nu under hösten/vintern (underbart tycker jag). Älskar att träna. Imorgon så blir det klättring och sedan ut på en löprunda också :). Någon som är sugen att hänga på?


Här kommer receptet på energibarsen.



Muslibars med blåbär   


50 g hackade hassel- eller valnötter

25 g pumpa- eller solrosfrön

50 g strimlade torkade aprikoser

30 g torkade blåbär

2 dl musli naturell

1½ tsk vaniljsocker

1 krm havsalt

½ dl sirap

3 msk rörsocker

1 äggvita

2 msk sesamfrön


Gör så här:                                               ugnstempratur 175 grader.


Klä en form, ca 20*20 cm, med pakplåtspapper. blanda nötter, frön, aprikoser,blåbär,musli, vaniljsocker och salt i en bunke.Smält ihop smör, sirap och socker i en kastrull, låt sjuda i 2 min Rör då och då . Låt svalna, vänd ner i grynblandningen. Vispa äggvitan till skum och vänd ned i blandningen. Bred ut jämt i formen. Strö över sesamfrö. Grädda mitt i i ugnen ca 30 min. låt svalna på galler, skär i ca 12 bitar och förvara svalt i en tät burk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Fransson - 22 december 2011 09:54

Nu är vi ännu en dag närmare jul!   Igår så var jag inne i stan och inhandlade dom sista julklapparna gick ett par timmar med söta Sanna:) Var även och tog en fika tillsammans. Sedan så avslutade vi julhandligen på FRAM i Linne. En mycket bra a...

Av Sara Fransson - 17 december 2011 11:22

Är trött idag efter gårdagens tävling. Måste nog säga att det är en av mina bästa tävlingar som jag någonsin gjort. Även fast kroppen kändes alldelses geleig under 1:a timmen i kvalet. Men det gick bara bättre och bättre ju mer man kom igång. Gick vi...

Av Sara Fransson - 5 november 2011 16:35

Ber om ursäkt för att jag har bloggat då dåligt nu den sista månaden. Det har hänt mycket på kort tid. Första helgen i oktober så var vi Stockholm, då Axel var med och tävlade i Lead SM och han kom på tredje plats. Jag själv tränade även lite med S...

Av Sara Fransson - 26 september 2011 22:23

Är helt slut i kroppen i kroppen nu efter kvällens tränigspass. Känns riktigt skönt måste jag säga. Först ett gött boulder pass som jag sedan avslutade med ett gött magpass, kommer att kännas gött i magen imorgon. Tränade med Pernilla och Viktor id...

Av Sara Fransson - 26 september 2011 22:23

Är helt slut i kroppen i kroppen nu efter kvällens tränigspass. Känns riktigt skönt måste jag säga. Först ett gött boulder pass som jag sedan avslutade med ett gött magpass, kommer att kännas gött i magen imorgon. Tränade med Pernilla och Viktor id...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards